mooi weer - Reisverslag uit Berchtesgaden, Duitsland van wegmethenk - WaarBenJij.nu mooi weer - Reisverslag uit Berchtesgaden, Duitsland van wegmethenk - WaarBenJij.nu

mooi weer

24 April 2015 | Duitsland, Berchtesgaden

Hallo iedereen,

We zijn Hier een beetje aanhet uitrusten voor Griekenland.
woensdag was het Henk zijn dag, zijn we wezen varen op de konigsee. Hij wilde heel graag naar het adelaarsnest van Hitler, dat ligt boven op een berg met prachtig uitzicht, maar helaas, er lag teveel sneeuw de weg was nog dicht. Vandaar ons vaartochtje. Het was een mooie zonnige dag.

Gisteren zijn we naar Salzburg geweest. Het was erg slecht weer het goot en het was 5 graden en zin om in de caravan te blijven hadden we niet. De tablet van Peter en Nel deed niets meer en zonder is ook zowat dus eerst een nieuw tablet gekocht. Toen de stad in maar de gondels naar de burcht werkten niet vanwegen het slechte weer, overal water we liepen door plassen en hebben toen besloten om naar Hallein, de zoutmijnen te gaan.
Het was binnen dus geen last meer van de regen. Buiten was het koud 5 graden en in de zoutmijn was het 10 graden dus zelfs voor ons doen nog warm. Eerst was het een verkleedpartij, want we kregen een wit jasje aan voor het vocht en een broek met zeemleren stukken op de billen want we hebben geroetst, een glijbaan van 25 meter naar beneden.aan het einde van de baan voelde je je billen wel warm worden. Zo waren we toch een paar uur onder de pannen. Toen we terug op de camping kwamen waren de bergen om ons heen een stuk witter, het had op hoogte gesneeuwd.

Gelukkig hadden we vandaag weer een mooie dag, eerst van de zon genoten toen zijn we naar een gentiaanstokerij geweest en hebben likeur geproefd. Was erg lekker, we hebben hazelnootlikeur gekocht. Terug bij de caravan direct geprobeerd en de eerste fles is al leeg.
Morgen gaan we Salzburg nogeens proberen, hopen dat het weer meewerkt

Jullie zijn weer op de hoogte, hartelijke groetjes van ons..

• 25 April 2015 - 13:00

Edwin:

Hoi Pa en Ma hier is het slecht weer regen en nog eens regen. Wel erg jammer dat de weg nog niet vrij was naar het Adelaarsnest van Hitler. Ik had daar zeker ook graag foto's van gezien. Maar als Pa maar genoten heeft van z'n dag. Voor de rest verwachten ze dit weekend geen lekker weer en ook Koningsdag zal waarschijnlijk slecht zijn. Ik hoop dat jullie alleen maar beter weer krijgen.
    Groetjes Edwin

• 27 April 2015 - 19:27

Mo En Peet:

Hallo wereldreizigers! Wat fijn dat we jullie avonturen weer kunnen volgen. Jammer dat een en ander niet meezit. Gelukkig maken jullie er gewoon het beste van. Vandaag een hele mooie Koningsdag, fris maar zeer zonnig. Hopelijk hebben jullie ook mooi weer. Een goede reis en heel veel plezier! Dikke knuffell vanuit Nootdorp.