Slovenie - Reisverslag uit Maribor, Slovenië van wegmethenk - WaarBenJij.nu Slovenie - Reisverslag uit Maribor, Slovenië van wegmethenk - WaarBenJij.nu

Slovenie

03 Mei 2015 | Slovenië, Maribor

Ja, toen we naar Salzburg terug gingen was het prachtig weer, zelfs warm.
We zijn de burcht op geweest, daar heb je een mooi uitzicht over de stad. O een groot plein, wat eruit zag alsof er een bierfeest was hebben we " wurst mit sauerkraut" gegeten, heerlijk hoor een broodje erbij en smullen maar Er liep een marketenster met een tonnetje op haar buik, bij haar kon je schnaps kopen, dat hebben we maar niet gedaan.wgedaan. Winkelen is ook heel goed te doen in Salzburgin de buurt van de Alte markt, en na de Mirabelle garten hadden we het wel gezien.

Ljubljana in Slovenie is een hele gemoedelijke stad. De eerste keer dat we er waren zijn we ook weer weggeregend, Maar ook hier was het de volgende dag prachtig weer en zijn we teruggteruggegaan. Ook hier is de oude stad erg gezellig, zeker met de zon erbij. Heerlijk zwalken door de straatjes en op een terrasje ztten. Die steden zijn autovrij dus daar maakten we ons daar niet druk om, maar de fietsers mogen overal fietsen, hier waren de voetgangers vogelvrij. Bijna overal moet je als fietser erg oppassen maar hier is het voetpad ook fietspad. We moesten nogal eens wegspringen.

Hier in Slovenie kennen ze ook geen gesneden brood. Nel en ik gingen naar de bakker, ze hebben hier grote ronde broden, k vroeg aan het winkelmeisje of ze het kon snijden, en ja hoor, daar kwam ze met een broodplank en groot mes, ze zou zo het brood met de hand gaan snijden.
Vorige keer in Slovenie heeft de verkoopster dat staan doen voor ons, ze keek heel boos en Nel en ik begrepen niet waarom. Hier kunnen ze het niet machinaal snijden. We kregen hele dikke boterhammen.

Nu zijn we in Maribor dat ligt dicht bij de Oostenrijkse grens, en morgen rijden we door naar Zagreb, waar we de rest van de groep ontmoeten.
Gisteren kwam er een Nederlandse camper aan, en een tijdje later kwamen de mensen langs en zeiden "hoi Nel en hoi Henk" en we kregen allebei een hand. Is het een stel waar we ook mee naar Griekenland gaan.
Ik denk dat onze gezichten een film waard waren.

Jullie weten weer een beetje waar we zijn.
Hartelijke groetjes Henk en Nel.